14 Temmuz 2014 Pazartesi

Facebook Mesaj Virüsü Temizleme

Son zamanlarda Facebook'ta mesaj kutusundan otomatik olarak çevrimiçi olan arkadaşlarınıza "Selam Emel videon var bu linkde: https://goo.gl/Wu5UJ Emel Youtube'da videonu yayınlamışlar" gibi yandaki resimde de görüldüğü gibi bir mesaj gönderiyor ve arkadaşlarınızda o adrese tıklayıp indirme işlemini yaparsa virüs ona da bulaşıyor.




İlk tespitlerime göre bu virüs sadece Google Chrome tarayıcısında aktif oluyor. Yani Facebook'u Chrome'da açarsanız ve sohbet ayarları açıksa listedeki kişilere art arda defalarca gönderebiliyor. 

Bu virüs Chrome kullanırken bir yerlerden karşınıza Flash güncellemesi gibi çıkıyor ve ona tıkladığınızda bilgisayarınıza yerleşiyor. Dosya Chromium_Flash.x64.exe adıyla bilgisayarınızda yer ediyor ve Chrome açıkken aktif hale geliyor. Ayrıca Windows'un bazı özelliklerini de bozuyor. Mesela bir antivirüs sitesine girip antivirüs programı indirmek istediğinizde indirmiyor ya da kendi dosyasını indiriyor.

Bu dosyayı kaldırmak için önce klasör seçeneklerinden gizli dosyaları göster özelliğini açın ve ardından Windows başlat menüsünde arama kısmından dosya adını yani Chromium_Flash.x64.exe adını aratın ve bulduğunuz yerde silin. Dosyanın isim değiştirme olasılığına karşı chromium olarak da aratabilirsiniz.

Diskinizde Windows'un kurulu olduğu alanda Document and Settings klasöründeki kullanıcı klasöründe Application Data klasöründe chromium.exe dosyası olabilir. Bu dosyayı silin.

Benim taramam da o bilgisayarda Esed Nod 32 vardı ve virüsü tanımıyordu. Ben de kaldırıp AVG Antivirüs programını yükledim ve Chrome tarayıcısını açınca virüsü kendi bulup sildi.

Eğer bunlarda olmazsa Chrome'u açın ve Ayarlar kısmında Uzantılar kısmına bakın orada bu tür bir uzantı varsa silin. Benim denemem de Uzantılara tıkladığımda Chrome direk kapanıyordu. O yüzden ben de Program Ekle / Kaldır'dan Chrome'u kaldırdım, bilgisayarı yeniden başlattım ve Chrome'u yeniden kurdum. Tüm bu işlemlerden sonra artık virüsten kurtulmuş olacaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder