12 Ocak 2014 Pazar

General Mobile Tablet Resetleme (Kocaeli Büyükşehir Tabletleri)

Tabletlerde desen şifresini unutunca ya da herhangi bir sorunda düzelmeyen hatalar için en kısa düzeltme yolu fabrika ayarlarına döndürme yani resetleme işlemidir. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nin dağıttığı General Mobile E-Tab 10 tabletleri için resetlemeyi resimlerle göstereceğim. Tabi bu General Mobile tabletlerin çoğu içinde geçerli olabilir, hatta başka markalar içinde geçerli olabilir. 


Tablet kapalı iken aşağıdaki resimdeki gibi ses artırma azaltma düğmesinin ortasına, yani iki tuşa birden basacak şekilde ve aynı anda açma/kapama yani on/off düğmesine uzun bir süre basın önce ekranda General Mobile karşılama yazısı gelecek.

 Karşınıza aşağıdaki gibi bir menü gelecek, o menüden ses tuşları ile ilerleyip "wipe data/factory reset" seçeneğine gelmelisiniz. O seçeneğe gelince açma/kapama yani on/off düğmesine basın.

 Çıkan ekranda yine ses tuşları ile ilerleyip aşağıdaki "Yes -- delete all user data" seçeneğine gelin ve açma/kapama yani on/off düğmesine basın.

 İşlemi yapınca aşağıdaki gibi bir görüntü çıkacak ve kısa bir işlem ile fabrika ayarlarına yani tableti ilk kullanmaya başladığınız ayarlara dönecek. Doğal olarak bilgileriniz silinecek.
 Tüm işlemlerden sonra tablet aşağıdaki gibi açılacak, tabi bu görüntü Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nin dağıttığı tabletler olduğundan böyle bir karşılama ekranı çıkıyor. 



Eğer tabletiniz açılıyor ama çalışması sorunlu ve siz de fabrika ayarlarına dönmek istiyorsanız, "Ayarlar" kısmından "Yedekle ve Sıfırla" bölümüne girin, buradan "Fabrika verilerine sıfırla" seçeneğini seçtikten sonra "Tableti Sıfırla" yazan yere basarak da tableti resetleyebilirsiniz.

FATİH PROJESİ e-tab4 ve e-tab5 TABLET FORMATLAMA (RESETLEME)

Bu yöntemler Milli Eğitim Bakanlığı'nın dağıttığı MEB Tablet olarak da bilinen e-tab4 ve e-tab5 tabletler için de geçerlidir. Formatlama işleminde güç düğmesine ve ses artırma düğmesine basmak yeterlidir.





103 yorum:

  1. benimki hiçbir sekılde olmuyor ne yapmalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En alttaki recovery system from backup seçeneğinde eğer bi yedekleme var ise belki yapar.

      Sil
    2. Ben denileni yaptım ancak yine şifre soruyor açınca

      Sil
    3. tablete format atınca okulun verdigi şifreyimi giricegiz tekrar ???

      Sil
    4. Okul Tabletıne en az 100 kere format attım bu şekılde :D

      Sil
    5. Bıze verılenler e tab 10 du cok cokuyodu 2gb hafızalı SD kart vardı 16 GB ama 2Gb hafıza oldugu ıcın cokuyodu

      Sil
  2. ilk aşamayı yaptıktan sonra tablette komut yok diyor, o yazıların hiçbiri çıkmıyor nasıl resetleyeceğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. komut yok ekranında açma-kapam düğmesine bri daha basın. ya da birşeyleri yanlış yapıyor olabilirsiniz.

      Sil
  3. THİNKWARE SORUNU VAR YARDIMCI OLUR MUSUNUZ? TABLETİN AÇMA TUŞUNA BASTIĞIMDA THİNKWARE ÇIKIYOR VE 5 SANİYEDE Bİ GELİP GELİP GİDİYOR TABLET AÇILMIYOR YARDIMCI OLUR MUSUNUZ FORMAT ATTIM 3-4 KEZ İŞE YARAMADI

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bir akşamdan sabaha kadar şarzda dursun sanra cıkar ve reset at oluyor

      Sil
  4. Merhaba anladığım kadarıyla sistemi tamamen çökmüş, servise götürmeniz gerekecek.

    YanıtlaSil
  5. arkadaş
    9foto çıkyo başkada
    birşey olmuyo

    YanıtlaSil
  6. resetten sonra kullanıcı adı ve şifresi istiyo okulun agından kullanıcı adını tc sifreyide okulun bana verdigi sifreyi yazdım ama merkez ile güvenli iletişim kurulamadı yazdı ne yapmalıyım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kullanıcı adı ve şifre bir gmail eposta hesabı olması gerekiyor.

      Sil
    2. kullanıcı adı tc sifre de okuldan verilen sıfre

      Sil
  7. tüm işlemleri yapıyorum en son siliniyor yazıyor orda donup kalıyor dahada ilerlemiyor işlem

    YanıtlaSil
  8. bende deniyorum general mobile ekranı gelio sonra o ekran gelmio dimdirek kocaeli büyükşehir velediyesi ekranı gelio

    YanıtlaSil
  9. ben 2.yönmtemi yaptım ayarlardan yaptım tablet tekrardan başlatıldı siliniyor... yazısı geliyıor tablet sürekli baştan başlayıp siliniyor.. diyor nolur yardımcı ol

    YanıtlaSil
  10. 1. yöntemi deneyin tableti kapatıp.

    YanıtlaSil
  11. arkadaşlar benim e-tab 4 tabletim var . yaptım her şey oluyor general mobıle seçeneği geliyor bekliyorum ama tekrar şifre soruyor ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tam olarak sorun ne? Detaylı olarak anlatır mısın?

      Sil
  12. anlatılan her şeyi yaptım tablet kapanıp baştan açıldı general mobıle yazısı geldi ama yinede şifre soruyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kocaeli Belediyesinin tableti ise fotmat atma da sorun yaşıyor olabilir . Değilse fabrika ayarlarına döndüğünde fabrika ayarlarından olma bir şifre olabilir.

      Sil
  13. Bende E-tab 4 tablet var fakat açılmıyor hep reset atıyor. recovery 50 kere yapmama rağmen aynı hatayı veriyor.recovery hikaye bizim tabletlerde. Kullanıcılar silinmemiş. açtığımdan bir saniye sonra kapanıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. belki wipe cache partition seçeneği işe yarar. Onun dışında işletim sistemi sorunu var diye düşünüyorum.

      Sil
  14. merhaba ben gmail'i yanlış girdim, zaten hiç bir fotoğraflar görünmüyor ve google play store den hiç bir şey indiremiyorum sunucan bilgi alınırken hata oluştu RPC:S-7 hatası veriyor resetliyip resetlememek arasında kararsızım öneriniz nedir? resetlersem hata alma veya girememe riski varmı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayarlar kısmında hesaplar bölümünden mevcut hesabı kaldırıp, farklı hesap girebilirsiniz. O zaman sorunun düzeleceğini düşünüyorum. sorun sadece o ise fabrika ayarlarına döndürmeye gerek yok.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    3. Teşekkür ederim yeni hesap kurdum ama eski hesabımda ki oyunları yeni hesabıma gönderebilme şansım var mı birde eski hesabı silemiyorum yardımcı olur musun?

      Sil
  15. benim tabletimde kernel bozuldu diyor buy işlem onun içinde geçerli mi

    YanıtlaSil
  16. bu uygulama kernel içinde olur muu yardım edinn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ses açma kapama tuşuna uzun süre basın ve bekleyin. bu süre 30 sn olabilir. sadece ses açma ve kapama tuşlarına basın. tablet açılıp kapandıktan sonra düzelebilir. Kernel sorunları andoridin çekirdek dosyalarıdır, bu dediklerim ve yukarıdaki işlemler olmuyorsa garantiye gönderin

      Sil
  17. bende yaptım aynısını fakat bir şey olmadı eskisi gibi devam ediyor

    YanıtlaSil
  18. benim tabletimde tableti açtığımda şöyle oluyor eba sso durdu diyor tamam diyorum fakat tekrar aynısı geliyor ve sürekli böyle oluyor acaba ne yapmam lazım acill yardım !!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabletin temelini eba programı üzerine atmışlar. Eğer eba programını kaldırabiliyorsanız belki işe yarar bir de şu adresteki işlemler belki yardımcı olur : http://www.bilgisayarbilisim.net/fatih-tablet-f281/eba-dosya-uygulamasini-acabilen-var-mi-t128560.html

      Sil
  19. e tablet 4 üm var tabletimin menü çubuğu yok ve tabletim açılır açılmaz cihaz yönetim geliyor benden tc mi ve şifre istiyor hangi şifreyi giricem acil yardım

    YanıtlaSil
  20. Okul idaresi ebadan sizin tc numarasına bir şifre almış olması lazı onu okuldan öğrenebişlirsiniz.

    YanıtlaSil
  21. abi merhaba.ben o ekrana girdim bende arkaplanda komut yok yazıyo ama aynı zamanda ekranda wipe data factory falan o yazılar da var daha sonra o işlemleri yapıyorum.formatting data... yazıo ama ordan sonra hiç bişey yazmıo ve belli bir süre sonra tablet kapanıp tekrar açılıyo.ve yine şifre istiyo tablet elime ilk geldiğindeki şifreyi yazıyorum yine olmuo lütfen yardım et abi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim yöntemimden farklı oalrak sadece açma ve ses yükseltme düğmesine basıp yap. Belki o zaman iş görür ama duyduğum kadarıyla bazı tabletlerde her ne yapsan olmuyormuş. Bu da tabletin servise gitmesi zorunluluğunu gösteriyor.

      Sil
  22. Herşey tamam ama ses açma ve kısma tuşları ile power tuşuna aynı anda basınca format ekranı geliyor ancak reboot now wipe factory listesinin oldugu yerde ses açma kısma tuşları ile seçim yapamıyorum aşağı inmiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sadece açma-kapama tuşu ve ses yükseltme tuşuna basmayı deneyin. Yine olmazsa yazılımla alakalı bir sorundur. Servise gitmesi gerekebilir.

      Sil
  23. onur kardeşim bende aynı sorunu yaşıyorum admin inşallah hemen cevap verir

    YanıtlaSil
  24. Meraba ben bütün işlemleri yaptım ve tableti sıfırladım açtıktan sonra evdeki internetten bağlandım tc ve eba şifresini girerek aktivasyon ettim fakat saatlerdir bekliyorum hala buluta bağlanıyor diyor bir de güncelleye basınca altta Log yazan yerin kB artıyor sürekli bende heralde bişey yüklüyor diye devam ettim ama hiçbişey yok 20000 kB küsür oldu onunla hiçbi alakası yok diye düşünüyorum ama yine de söyliyim tekrar resetlesem mi yoksa bir öneriniz var mı ??

    YanıtlaSil
  25. Abi e-tab 4 var bende yapıyorum işlemi siliniyor diyene kadar geliyo 3-5 dakika sonra yeniden basliyo tablet aynı hiç bir veri silinmemis lütfen yardım et abi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim yöntemimden farklı oalrak sadece açma ve ses yükseltme düğmesine basıp yap. Belki o zaman iş görür ama duyduğum kadarıyla bazı tabletlerde her ne yapsan olmuyormuş. Bu da tabletin servise gitmesi zorunluluğunu gösteriyor.

      Sil
  26. tıklanca aynı menu geliyor yardım edin

    YanıtlaSil
  27. Abi lütfen yardım edin onur la ayni sorunu yasiyorum

    YanıtlaSil
  28. merhaba ben tabletin şifresini okulda hocadan aldım sonra bi kağıda yazdım kağıdı kaybettim bulamıyorum okulda tatil benim şifresiz girebilme şansım var mı acaba ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba okul idaresi ve öğretmenler 1 temmuza kadar tatilde değiller. okulu arayıp bilgi alabilirsin sana yardımcı olurlar. Şifresiz girme ihtimali var mı hiç denemedim doğrusu?

      Sil
  29. tablet resetledikten sonra karşıma tc no ve şifre istiyor ben şifreye ne giricem yardımcı olur musunuz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şifre okul idaresi tarafından verilen 6 basamaklı bir sayı, okul idaresini arayarak öğrenebilirsin.

      Sil
  30. lütfen bana yardımcı olun

    YanıtlaSil
  31. Gösterdiğiniz adımlarla tableti resetleyebildim. Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  32. Merhabalar
    tabletime kullanici adi ve sifremi girdikten sonra buluta baglaniliyor diye bir yazi cikior ve sonra hicbir sey yapamiyorum.yardimci olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki bunu sürekli mi yapıyor belki sistemde sıkıntı olabilir ondan yapıyor olabilir. Eğer sürekli yapıyorsa tableti fabrika ayarlarına getirin yani resetleyin.

      Sil
  33. Ben aynen yaptım mavi ekran dahil ama reboot tan sonra yine şifre soruyor aynı şekilde

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MEB tabletleri ise şifre sorması normal. TC no ve okulun verdiği şifre olmalı.
      Bunlar değilse, hangi şifre acaba?

      Sil
  34. Kernel modul hatasi veriyo

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kernel modül tabletin sisteminin merkezi ile alakalı bir durum sanırım. Servise danışırsanız iyi olur.

      Sil
  35. ben halen format attım kendı kendıne sildim formatladım hepsini yaptim ama halen google playden indirdiğim uygulamalar etknleşmiyo mdm tarafından durdulurdu yazısı geliyo nasıl bir cözüm önerirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MDM Milli Eğitim Bakanlığının engeli oluyor. Bildiğim kadarıyla tableti herşeye açmak için ayarlar yapılması gerekiyor ama o da öyle kolay değil.
      generel mobile tablet root ve mdm kaldırma yazınca google a birşeyler çıkıyor ama ben hiç yapmadığım için bilmiyorum.

      Sil
  36. Hocam recovery yapıyorum ama general mobile yazında kalıyor açılırken.ne yapa bilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey doğru yapılıyorsa çekirdek dosyada sorun vardır teknik servise göndermek en doğru çözüm olur.

      Sil
  37. Hocam bende tuşlarla format attım fakat otamtik kayıt 2 war tc kimlik no ile şifre yeri yok ne yapmam gerek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam olarak sorunu anlayamadım, otomatik kayıt kısmı konusunda bilgim yok ekran görüntüsü olursa belki yardımcı olabilirim.

      Sil
  38. tablete format attım açılınca hala şifre istiyor ne yapmalıyım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün aşamaları yaptıysanız. Tablet yeniden başladığında kimlik numarası ve şifre ister, güvenlik şifresi girilmesini de ister ve sonra da bir gmail hesabı ister bunlar normaldir. ama eski desen şifresi kısmı çıkıyorsa farklı bir durum vardır.

      Sil
  39. tabletim e tab 10 ve açınca general mobile yazısı geliyor sabahdan akşama kadar o yazı kalıyor çözüm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biçimlendirme bölümüne giremiyor büyük olasılıkla sistem dosyaları göçmüş. Teknik servise gitmesi gerekir ya da özel programlar ile format atılması gerekir.

      Sil
  40. Format atıldıktan sona aktivasyon ekranı çıkmıyor yardımcı olabilir misiniz? Teşekkürlerr...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarj dolu iken tekrar deneyin. Normal şartlarda herşey yolunda gittiğinde çıkması gerekir.

      Sil
  41. tablet sıfırlanıyor mu böle yapınca

    YanıtlaSil
  42. Ya ben şarja takınca General Mobile yazısı çıkıyor,gidiyor ve böyle devam ediyor hep.Ben ne yapmalıyım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Muhtemelen şarj tutmuyordur. Başka bir şarj aleti ile de aynı şeyi yapıyorsa şarj girişinde sorun vardır. Servise gönderilip tamir edilmesi gerekir.

      Sil
  43. arkadaşlar tabletimin ayarlar menüsü silindi ne yapmalıyım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayarlar menüsü silinmemiştir. Müdahale edilmesin diye gizlenmiştir. Belki son güncellemeler ile falan olmuştur. Kitapçıkta ya da internette bu durumla ilgili konular bulabilirsiniz belki.

      Sil
  44. merabalar benım kardesıme fatıh projesıyle aldımız general mobıle tabletın sıfresı unutuldu 2 senedırde yatıo evde kardesımın okul bıtelı ıkı yıl oldu oda hatırlamıo ayrıca buna sıfre bıde kullanıcı adı lazım dedıler gıttım root attırdım sıfre ıstemesın dıye gene ıstıyor napmam lazım herkesın sıfresı olurmu buna ? yoksa artık işe yaramazmı bu tablet..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kardeşiniz mezun olduysa muhtemelen yeni şifre verilemez. Herkesin şifresi olur mu bilmiyorum. General Mobile servisi bu tür işlemleri çözüyor onlarla görüşürseniz iyi olur.

      Sil
  45. TIHNKWARE YAZISI ÇIKYOR ÖYLE KALIYOR TAPLETİ ALDIĞIM OKULDANDA AYRILDIM NE YAPMAM GEREKİYOR

    YanıtlaSil
  46. arkadaşlar ben tabletimi sıfırladım ve açınca aktivasyon için şifre istiyor ve ben şifremi bilmiyorum ne yapabilirim aynı zaman da yaz tatilindeyiz. lütfen yardım edin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aktivasyon şifresinin kayıtları okulda olmalı. Okulu arayıp sorabilirsin.

      Sil
  47. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  48. benim tabletimde general mobile yazısı çıkıyor öyle kalıyor bunları da uyguladım ama bir işe yaramad

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. Root atma diye bir şey var onu yapmalısın. O da olmazsa bir servise götürmelisin onlar yapar.

      Sil
    3. Merabalar kolay gelsin acaba tabletmi ayarlar kısmındaki fabrika ayarlarına dondursem kullanıcı adı ve şifre istermi?

      Sil
    4. Evet ister. Kullanıcı adı ve şifre istememesi için farklı bir işletim sistemi yüklenmesi yani root atma yapılması gerekir.

      Sil
    5. Tesekkur ediyorum iyi geceler :-)

      Sil
  49. general mobile etab 10 şarja takıyorum yazı gelip gidip duruyor general mobile yazısı dün 50 defa factory yaptım bugün de yazı gelip gidiyor yardım ne yapmam gerekiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarj oluyor fakat sürekli başlangıç yazısı çıkıyor sanırım. Rom atma işlemi gerekli onu da istemişsiniz fakat ben de mevcut değil

      Sil
    2. yani tablet hiç açılmıyor şarja takınca yazı sürekli yanıp sönüyor önceden recovery girebiliyodum şimdi onada giremiyorum

      Sil
    3. usbden bilgisyara da bağlanamıyorum root için

      Sil
    4. o zaman yapacak tek şey var o da servise göndermek.

      Sil
  50. Ben tableti kullanın adım ve şifremle açtım daha sonra kapattım ama kapanırken general mobil yazısı gelmeye başladı ve yaklaşık 3 saattir sürekli aynı gazı geliyor napmalıyım yardımcı olursanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  51. Uzun süre kapatma tuşuna basıp tekrar açtıysanız ve hala aynı sorun varsa işletim sistemi çökmüştür büyük olasılıkla. Bu durumda servise gönderilmesi gerekir.

    YanıtlaSil
  52. Benim tabletim sorunsuz çalışıyordu. Format attıktan sonra T.C kimlik no ve şifreyi istemedi yerine kırmızı renkli otomatik kayıt 2 hatası verdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar format atılması gerekebilir. Fakat tabletin şarjı tam ya da tama yakın olsun. yine devam ederse birkaç gün sonra tekrar deneyin.

      Sil
  53. Bu tableti yapanın allah belasını versin

    YanıtlaSil
  54. benimki ne açılıyor ne kapanıyor yazı dönüp duruyor

    YanıtlaSil