28 Mayıs 2015 Perşembe

Google Chrome ve Mozilla Firefox çökme sorunu


Özellikle Windows XP kullanıcılarının son zamanlarda Google Chrome ve Mozilla Firefox tarayıcılarında yaşadığı çökme ve açılmama sorunlarına farklı bir çözüm olduğuna değineceğim.


Aşağıdaki resimlerde de görüldüğü gibi Mozilla Firefox için "Mozilla Çökme Habercisi" sorunu ve Google Chrome için de "HATA! Bu web sayfası görüntülenirken birşeyler yanlış gitti. Devam etmek için sayfayı yeniden yükleyin veya başka bir sayfaya gidin." sorunu ile ilgili internette bir çok çözüm var. Mesela çerezleri silme, virüs taraması yaptırma, bu tarayıcıları kaldırıp yeniden kurma gibi bir sürü çözüm önerileri var. Bu önerileri denediniz ve halen sorunlar devam ediyorsa ben farklı bir çözüm yolu sunacağım.



Mozilla Firefox ve Google Chrome Çökme Sorunları İçin Çözüm

Ben de bu tür sorunlarla çok karşılaştım ve tüm yöntemleri denedim ama çözüm olmadı. En son çare aklıma bilgisayarın ram belleklerini artırmak geldi. Çünkü görev yöneticine baktığımda bu tarayıcılar ram bellekte çok yer kaplıyordu. Benim sorun yaşadığım bilgisayarlarda ram bellekler 1 GB, 512 MB ve 768 MB idi. Bu bilgisayarlara ram takviyesi yapıp hepsini 2 GB yaptığım anda bu sorunların hepsi çözüme ulaşmış oldu.

Eğer sizin bilgisayarınızda yukarıda örneklerde verdiğim gibi düşük boyutlu ram var ise bir de ram boyutunu yükselterek bu sorunu giderebilirsiniz. 

Yani bu sorunlar sadece yazılımsal değil donanımsal olarak da karşımıza çıkıyor. Çünkü yeni nesil sistemler artık daha fazla hafıza boyutlarına ihtiyaç duyabiliyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder