27 Mart 2016 Pazar

4.5 G geçişlerinde internet bankacılığı sorunu ve bloke kaldırma

GSM hatlarının yani cep telefonu hatlarının yeni bir sistem olan 4.5 G sistemine geçmesi için kullanıcıların sim kartını değiştirmesi gerekmektedir. Bu değişim internet bankacılığında sorun çıkarmaktadır. Bu soruna çözüm için elimden geldiğince sizler için bir şeyler yazdım buraya.






Bankaların güvenlik sistemi gereği internet bankacılığına giriş yapıldığında kayıtlı cep telefonuna bir şifre mesajı gelir. Bu sistem telefon numarası ve sim kart bilgilerine göre hareket eder. Siz 4.5 G sistemine geçtiyseniz mecburen sim kartınız da değişmiştir. Bu yüzden numaranız sabit kalsa da sim kartınız değiştiği için banka tarafından yeni sim kartınız tanınmamakta ve sim kart kopyacılığı nedeni ile size gelen mesajı banka bloke etmektedir. 

Bu durumda yapmanız gereken şey bu blokeyi kaldırmaktır. Bu kaldırma durumu bankadan bankaya değişmektedir. Bazıları ATM cihazlarından, bazıları müşteri hizmetlerinden ve bazıları da şubeye gelmenizi isteyerek bu blokeyi kaldırabiliyor. Tüm bankalar ile ilgili bilgileri burada paylaşmak konusunda ve araştırmak konusunda zamanım olmadığı için sadece size yol göstereyim. Banka adına göre arama sitelerinde arama yapın. Mesela "iş bankası 4.5 g bloke kaldırma" gibi banka adını değiştirerek ararsanız bankalar sitelerinde gerekli açıklamaları yapmış olduğunu göreceksiniz ve ona göre çözüm üretirsiniz. İş Bankası'ndan örnek verelim;

İş Bankası bu blokeyi kaldırmak için 3 yol izlemiş.
  1. Müşteri hizmetlerini arayarak (0850 724 0 724)
  2. ATM cihazında menüde "Daha Fazlası" > "Anında Bankacılık"> "Mobil Onay Kodu Bloke Kaldırma"
  3. Herhangi bir şubeye başvurarak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder