19 Ocak 2018 Cuma

Facebook "hesabını mı unuttun" kısmında telefon ile profil görünmesi

Geçen bir arkadaşım bahsetti ve araştırayım dedim. Bu belki bir açık, belki de ayarlardan kapatılacak bir şey ama ben kurcaladım, araştırdım ve bulamadım bu yüzden paylaştım. 

Facebook'ta şifre unutulunca "Hesabını mı unuttun?" kısmına giriş yapılıp telefon numarasını girince eğer o telefon numarası ile kayıtlı bir kullanıcı var ise bu kullanıcının profil fotoğrafını, adını soyadını, e-posta adresinin ilk harfini şifre yenilemek için bir ekranda gösteriyor.

Burada bana göre bir sorun yok ama bazıları için bu özel hayat ve gizlilik ihlali gibi sorunlar oluşturabilir. Bu yüzden bu durumu engelleyebiliyor muyuz diye biraz araştırdım ama bir sonuca varamadım. Belki 11880 bu olaya çok kızar. :) Çünkü merak ettiğiniz telefon numarasını bu şekilde aratarak eğer Facebook'ta kayıtlı ise profilini görebilirsiniz. Tabi bu ne kadar geçerli olur tartışılır.

Gizlilik ayarlarında "Facebook'ta kayıtlı telefon numaranı aratarak seni kimler bulabilir?" kısmını "sadece arkadaşlar" olarak işaretlediğim halde yine telefon numarası girince yukarıdaki gibi bilgiler çıktı. Başka da bir şey bulamadım. Eğer var ise bir ayarı bunu yorumlara yazarsanız iyi olur. Ben de yazıya ekleme yaparım. 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder