6 Mayıs 2018 Pazar

Minecraft Education versiyon kurulumu

Dünyada milyonlarca öğrencinin keyifle oynadığı Minecraft oyunu Minecraft Education Edition olarak yayınlanan oyun temelli öğrenmeye iyi bir örnek olabilecek şekilde sürümlenmiş hali ile son yıllarda eğitim-öğretim hayatında popüler oldu. Bu versiyonun kurulumunu kısaca anlatacağım. 



Aşağıdaki adresten Minecraft: Education Edition kısmındaki Windows 10 yazan kısımdan indirin. Bu Minecraft versiyonu sadece Windows 10 işletim sistemi ve MacOS işletim sisteminde çalışmaktadır. Oyunu çalıştırmak için bir Microsoft Eğitim hesabı olması gerekir.


İnen dosya sıkıştırılmış dosyadır. Bu dosyayı açınca klasör içindeki yine sıkıştırılmış dosya olan Minecraft dosyasını açın. Diğer dosyalar sonra kurulacaktır. O dosyalar çoklu oyuncu ve sınıf modunu kullanmak içindir. 


Sıkıştırılmış Minecraft dosyasını açınca içindeki bat uzantılı dosyaya aşağıdaki resimde görüldüğü gibi sağ tıklayıp "yönetici olarak çalıştır" seçenceğine tıklayın ve ekranda çıkan ekranda "press any key" yazısı çıkana kadar bekleyin. Bu yazı çıkınca bir tuşa basın ve kurulum tamamlansın. Eğer sınıfta çoklu oyuncu oynayacak iseniz o zaman diğer dosyaları da kurmanız gerekmektedir.

Kurulum sonunda Minecraft simgesi masaüstünde olmayacaktır. Programlar menüsünde ya da arama kısmından arayarak kurduğunuz Minecraft Education Edition programına ulaşabilirsiniz. Ayrıca Minecraft'ı çalıştırmak için size verilen bir Microsoft Eğitim hesabı ile giriş yapmanız gerekmektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder