19 Şubat 2015 Perşembe

Search Protect Kaldırma

Bir resimden yapboz yapayım diye güvendiğim bir site olan inndir.com adresine girdim ve oradan Resim Yap Boz programını indirdim. Programı kurarken inndir.com logolu bir kurulum penceresi çıktı ve bir şeyler indirmeye başladı. Bu sırada bir gariplik sezdim çünkü güvenli bir kurulum böyle kurulmaz diye. Sonra antivirüs programım uyarı verdi ben de antivirüs programı üzerinden silme işlemini yaptım ve kurulum zor da olsa tamamlandı. Kurulumdan sonra ekranın sağ altına aşağıdaki gibi bir simge geldi.

 

Bu simge yukarıda bahsettiğimiz Search Protect belasıdır. Bu simgeye tıklayınca yandaki pencere açılıyor. Buradaki amaç arama motorlarını korumak oluyor ama ne koruma. Yani hiç bir alakası yok. Tamamen tuzak bir program. Mesela Google seçip Apply yazan yere tıklayınca tarayıcılardaki arama motorlarını Google yapması lazım ama tam tersi tarayıcıların kısa yollarına bulaşmış ve istenileni yapmıyor. Bunun dışında tarayıcıların açılış sayfalarını mystartsearch.com adresi yapıyor. Yine ayrıca Google Chrome tarayıcısını çalıştırmıyor. Sistemde biraz kasma yapıyor. Bu belirtiler bende olanlardı belki sizlerde farklı şeyler de olabilir. Neyse programı kaldırmak için hemen işe koyuldum.

Program genel olarak bu şekilde ücretsiz programlar kurulurken yükleniyor. Yararlı gibi görünse de tamamen zararlı bir program. Kaldırma işlemine gelince; program Windows'un Program Ekle/Kaldır listesinde gözükmüyor. Ayrıca yukarıdaki resimlerde görülen pencerelerden de kaldırılma ya da pasif yapma işlemi yok. İnternette de aradığım kadarıyla kesin bir bilgi yok.
  • Bu yüzden önce Başlat menüsünde çalıştır kutusuna msconfig yazıp başlangıç kısmında bu zararlıyı aradım ve aşağıdaki resimde yerini buldum.
  • Buradan "C" diskinin içinde "Progra" ile başlayan ilgili klasörleri inceledim ve oradaki "{945" ile başlayan klasörleri sildim. Ayrıca yine o isime benzer bir klasör daha vardı onu da sildim. Klasörlerin tarihlerine ve içine bakabilirsiniz.bu isimler sizde farklılık gösterebilir. Bu arada bu listedeki seçimi kaldırın ki açılışta bu program çalışmasın.
  • Sonra Program Files klasöründe aşağıdaki resimdeki gibi klasörleri tarihe göre sıraladım ve o programı yüklediğim zamandaki garip isimli tüm klasörleri sildim ki o klasörler bu Search Protect programını tutan klasörlerdir.
  • Program çalıştığından dolayı silme işlemi zor olmaktadır. Ben Unlocker programını kullandığım için silme işlemim basit oldu. Ama siz isterseniz bilgisayarı güvenli moddan açıp silmeyi deneyebilirsiniz. Ya da Unlocker ile ilgili bu yazımı inceleyip silme işlemini yapabilirsiniz. Aşağıdaki resimde Unlocker programı ile klasörü silmek istediğimde o klasörün içinde çalışan dosyaları ve bağlantılarını gösteriyor. Yani yaptığım silme işleminin isabet olduğu oradaki simgelerden de anlaşılıyor. Tümünü seçip Sil işlemini seçip İşlemi bitir seçilince onlardan da kurtulmuş olunuyor.
  • Şimdi gelelim tarayıcıların başlangıç sayfası sorununa. Bunları gidermek için de tüm tarayıcı kısayollarındaki ayarları daha önce paylaştığım şu yazımdaki gibi silerek kurtulabilirsiniz.
  • Tarayıcıların arama motorlarının değiştiğini de bilmenizde fayda var. Bunu değiştirmek için de her tarayıcının arama motoru yönetimi kısmından gerekli ayarlarınızı yapın ve mystartsearch arama motorunu kaldırın.
  • Google Chrome'un çalışmama sorununa gelelim. Google Chrome kısayollarına tıklayınca ya da direk olarak chrome.exe dosyasına tıklayınca Google Chrome açılmıyor. Google kendi klasörü içine bir hata raporu bırakıyor. Buna baktığımda Chrome'un bir dll dosyası silinmiş olarak görülüyor. Yani bu program Google Chrome'a ait bir dosyayı silmiş. Bunun için Google Chrome'u tekrar yükledim ve sorun düzeldi.
  • Son olarak da bir temizlik programı ile bilgisayarınızı taratın. Ben Advanced System Care programını öneririm. Buraya tıklayarak programa ve program ile ilgili bilgilendirmeye ulaşabilirsiniz.
  • Ayrıca Mozilla Firefox'un eklentiler kısmına da aşağıdak iresimde görüldüğü gibi eklenti ekliyor. Bunları da kaldırmanız da yarar var.

    Tüm bu işlemler sonucunda ben bu beladan kurtuldum. Tüm bunlar umarım sizler için de faydalı olur.

Not: Program ayrıca 75CC.exe ve 44A8.exe dosyalarını ProgramData dizinine kopyalıyor. Bu isimler sizde farklılık gösterebilir. Bunların da silinmesi gerekir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder