24 Eylül 2013 Salı

Steam OS: Yeni bir işletim sistemi yolda

Yıllardır Microsoft şirketinin Windows işletim sistemlerini kullanıyoruz ve bu sistemler neredeyse vazgeçilmez oldu. Windows'a rakip MacOS var fakat o da sadece Macintosh bilgisayarlarda geçerli ve bazı Macintosh kullanıcıları bile Windows yüklüyor. Bunun dışında Google bir işletim sistemi çıkaracağını söyledi fakat hala tam bir gelişme yok. Ve bunlar dışında Linux sistemleri de küçümsenmeyecek derecede kullanılıyor, hatta ülkemizde Linux tabanlı Pardus işletim sistemi Tübitak tarafından geliştirildi fakat hala ülkemizde yaygın değil.


Son zamanlarda konuşulan bir işletim sistemi var. Oyun şirketi Steam'in açıkladığı ve üzerinde yoğun olarak çalıştığı bir işletim sistemi yoldaymış. Bu işletim sistemi birçok platformda çalışacakmış. Televizyonlarda, cep telefonlarında, bilgisayarlarda... Bakalım şu an daha çok oyun tabanlı olan bu sistem çıkacak ve yaygın bir şekilde kullanılacak mı? Acaba Windows'u tahtından edecek mi? Bilişim dünyasına hayırlı olsun :)



Steam OS'nin internet sitesi : http://store.steampowered.com/livingroom/SteamOS/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder