22 Ocak 2015 Perşembe

Windows 10 tanıtıldı

Bir önceki yazımda Windows için Internet Explorer tarayıcısının sonunun geldiğinin söylentileri olduğunu ve bunu Windows 10 işletim sisteminde yapacaklarını söylemiştim. Derken Microsoft şirketi Windows 10 işletim sistemini tanıttı.



Eylül ayında teknik önizleme sürümünü yayınlayan Microsoft, 21 Ocak 2015 tarihi itibariyle resmi tanıtımı yaptı ve önümüzdeki aylarda piyasaya sürüleceğini de bildirdi.

Windows 10 daha önceki Windows işletim sistemlerine göre daha kapsamlı olacak ve daha çok cihazda kullanılabilecek.


Hologram tabanlı cihazlar da da çalışabilecek şekilde tasarlanmış.Bu arada yazının başında değindiğim gibi Internet Explorer yerine Spartan adlı bir internet tarayıcı olacak. Bir başka merak edilen konu da başlat menüsü olacak mı? Microsoft şirketinin bir daha böyle bir hata yapacağını düşünmüyorum ve aşağıdaki fotoğraftan da anlaşılacağı üzere özel bir başlat menüsü olacak.


Ayrıca Xbox oyun konsolları için de çalışabilecek şekilde tasarlanmış. Yani yakın zamanda yeni Xbox oyun konsollarının işletim sistemi de Windows 10 olacak. Ayrıca Windows 7 ve 8 işletim sistemi sahipleri için önümüzdeki aydan itibaren Windows 10'a yükseltme yapılmaya başlanacakmış.




Microsoft erdi muradına biz çıkalım kerevetine. Tüm insanlığa hayırlı olsun bakalım neler olacak, nasıl yorumlar yapılacak, nesi beğenilecek, nesi beğenilmeyecek önümüzdeki günlerde göreceğiz.





Bir de Microsoft'un yayınladığı tanıtım videosuna bakabilirsiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder