27 Eylül 2013 Cuma

Bilişim Okuryazarlığı

Birçok istatistiki veriye bakınca Türkiye'de diğer birçok ülkeye göre yüksek oranda bilişim kullanımı var deniliyor. Yok efendim cep telefonu kullanımında Avrupa ikinciyiz, dünyada üçüncüyüz. Yok efendim dijital oyun kullanıcı sayısı 10 milyon. Yok efendim sosyal medyada üye sayımız 30 milyon... Ve bunlar gibi birçok örnek veri sayabilirim. * 



Bu istatistiki verilere bakınca "ooo ooo ülkemiz bilişim konusunda baya bilgili" diyebiliriz. Fakat işin asıl yüzü hiç de öyle değil. Daha önceki yazımda belirttiğim gibi birçoğu karambole kullanıyor. Birçok araştırma sonucu bilişim okuryazarlığı konusunda çok geri olduğumuzu gösteriyor. 
Bir çok bilişim kullanımı gösteriş, özenti ve karamboledir. Çocuk oyun oynuyor diye bilgisayar konusunda iyi olacak değil, ya da akıllı telefon kullanıyor diye telefon konusunda iyi olacak değil. Bunları bilinçli bir şekilde kullanmaları, bu konularda araştırma yapmaları gibi konulara eğildikçe bilişim okur-yazarlığı derecemiz artar.
Bilişim okuryazarlığı ; bilişim konusundaki tüm aletlerden haberdar olma, onları kullanabilme, gerektiğinde çözüm üretebilmedir. Yani akıllı cep telefonu sadece birkaç uygulama ile kullanmak değil, bu telefon konusunda teknik konuları bilmek, gerektiğinde bir sorunu telefonla çözmek ya da bir bilgisayarda sadece oyun oynayıp sosyal medyada gezinmek değil bilgisayarda diğer programları da kullanmak. Kısacası bilişim konusundaki terimlere az-çok aşina olmak, araştırmak, soruşturmak...
Bakalım Bilişim Teknolojileri ve Yazılım dersi olarak zorunlu kılınan dersle yeni nesil daha iyi bilişim okuryazarı olacak mı? Olur inşallah.


*Tabi bu veriler yuvarlama ve rastgele söylediğim veriler.

1 yorum:

  1. Helllalallll Dökdürrdüü Anasını Satıyııım :P Koptum Yhaaa :D

    YanıtlaSil