27 Ekim 2013 Pazar

CeBIT Bilişim Eurasia Fuarı 2013

Mümkün olduğunca takip ettiğim bir fuar olan bilişim fuarı CeBIT bu sene bana pek canlı gelmedi. Geçtiğimiz senelerde daha eğlenceli, daha hareketli gibi görünen fuar bu sene yapalım da olsun havasındaydı. Tabi hareketliden, eğlenceliden kasıt ne? Oraya iki manken, palyaço koyunca hareketli eğlenceli mi oluyor? Tabii ki hayır.


Bu sene genel ziyaretçilere açık alan olan Salon 6-7 belediyelerin ve resmi kurumların işgalinde kalmış. Ankara Büyükşehir Belediyesi'nin Tema Park standı hareketliydi diğerleri ise standart teknolojileri tanıtmakla yetinmişler. Ha elbette diğer  kurumların yaptıkları güzel işler vardı ama dediğim gibi standart ve Avrupa'da yıllar önce hizmete giren teknolojiler. 
TRT Çocuk standı çocuklara hitap ettiği için renkliydi. Özellikle montaj odasına alınan çocuklar canlı olarak bir animasyon çizgi filmin içine alınıyor ve onlarda filmin bir parçası oluyorlar ve bu görüntüler dvdye çekilip hediye olarak veriliyor. Bu uygulama çocuklar açısından baya eğlenceli ve güzel bir anı olarak kalır.
Milli Eğitim Bakanlığı'nın F.A.T.İ.H. projesi standı ise aynıydı, sadece akıllı tahtada PARDUS işletim sistemi olması beni biraz sevindirdi ki aldığım habere göre akıllı tahtalar bundan sonra sadece PARDUS olacakmış.
Bunlar dışında geçtiğimiz senelere göre ilgi çekici, renkli tanıtım olan teknolojiler pek yoktu. 
Salon 4,8 de ise profesyonel ziyaretçilere yönelik bilişim sektöründe üretilen ürünlerin tanıtımı vardı. Burada dikkatimi çeken taşınabilir Android işletim sistemli çoklu ortam projeksiyonu. Bunun için ayrıca bir yazı hazırlayacağım ve buraya da adresini yazarım :).
Ayrıca Belçikalı bir şirketin tanıttığı 3 boyutlu gözlük simülatörü de dikkatimi çekti. Roller Coaster gezisi olan bir animasyonu içeren bir gözlüğü kafanıza yerleştiriyorsunuz. Kafanızı nereye çevirirseniz o tarafa bakıyorsunuz. Mesela çok tepeye çıktığınızda aşağıya baktığınızda derinliği hissediyorsunuz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder