27 Kasım 2013 Çarşamba

Buzzsearch kaldırma

Buzzsearch bir casus reklam yazılımıdır yani bir "adware"dir. Bu tür birçok sorunlu programda olduğu gibi bu da bazı programlarla birlikte yüklenir ya da bazı sitelerde aldatma reklamlara tıklanınca yüklenir. Özellikle tecrübesiz kullanıcılar yüklendiğinin farkına bile varamayabilir.


Bizzat tanık olduğum zararları, ağ sistemini yavaşlatma, tarayıcıları etkisiz hale getirme, arama motorlarını değiştirme. Bunlardan kurtulmak için yapmanız gereken Denetim Masası'ndan Program Ekle/Kaldır'a gelip orada Buzzsearch ile ilgili programı kaldırmaktır. İsmi Util Buzzsearch'de olabiliyor.

Bunlar dışında eğer hala tarayıcılarınızda bu programın izi kaldıysa tarayıcılarınızın eklenti-uzantı kısımlarına bakın orada da görünüyorlarsa oradan da kaldırın. Ayrıca tarayıcıların arama motorlarına bulaşmış olabilir onları da tarayıcıların arama motoru sağlayıcı kısmından kaldırın. 
Benim karşılaştığım sorunda yukarıdakileri yapmam yetti ve bilgisayardaki sorun düzelmiş oldu. Fakat şöyle bir internete bakayım dedim, bu konuda yazılmış bir Türkçe kaynak yok fakat İngilizce kaynaklarda da bazen farklı sorunlarla karşılaşmış olabildiklerinin farkına vardım. Eğer siz de benim anlattıklarımı yaptınız ve hala kurtulamadıysanız bu sorundan o zaman aşağıdaki adrese bir göz atmanızı öneririm.
http://malwaretips.com/blogs/buzzsearch-virus-removal/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder